söndag 8 april 2018

Söndag 8 april 2018. Det är bra att jag är flexibel! Kort blogg i kväll!

Datorn hoppar och far men nu blir det kort blogg så jag hinner inte ens bli irriterad !

Jo jag vet, jag borde gå ut för nu har våren kommit. Säger som Ulla sa när hon var liten och hade förväntningar på sig att sköta sig fint och blev delgiven dessa av sin fader. Svaret var: " Ja löver int." Hon talade perfekt lesjöforsdialekt vid tre års ålder och att LOVA något, som hon visste innebar  risk  att göra henne till en lögnare måste även en treåring gardera sig emot.

Alltså löver inte jag heller att våren har kommit "på riktigt" men det känns som om något är på gång.
En del dagar  kan man låta bli att skriva om.

Alltså tar jag er med till ett litet religiöst möte inte så långt från min bostad.
Jag hade sagt till någon av medlemmarna att jag tänkte mig dit, vilket jag förmodar var anledningen till att en kvinna stod på trottoaren och höll upp ytterdörren, som är kodad.
"Så bra" utbrister jag som brukar ha lite bekymmer med att ta mig in.
"Ja jag gjorde det ifall någon skulle komma sent", blev svaret medan vi gick in genom dörren för att ta hissen upp till möteslokalen. Jag förstod.

Mötet började med LOVSÅNG till vår store Gud. Predikan, delvis dialogpredikan, om vikten av att TRO även när omständigheterna pekar åt ett annat håll. Något jag kunde stämma in i efter alla år tillsammans med Gud och Jesus.

Sedan delade vi oss i mindre grupper och bad för varandras böneämnen.
En i vår grupp hade för några dagar sedan bestämt sig för att "följa Jesus" och hade ännu ingen Bibel men läste ur Bibelns Nya Testamente i sin telefon.  Han kommer att få en vanlig Bibel också.

Jag minns namnen  på de som var med i samma grupp som jag och tar med dem i min bön till  vår fader, som alltid finns för att lyssna och handla.
När jag var barn sjöng jag en sång om "Bönens Telefon".  "Om kvällen vill jag komma fram till numret Himmelen, "Vad vill du nu, mitt lilla lamm", han svarar strax, min vän.
"Gud som haver barnen kär, se till mig som liten är"  "Slumra tryggt, mitt lilla lamm! Jag bär dig i min famn."
Barnslig? JAA! Har ända sedan barnaåren haft en okomplicerad relation till Gud och är så tacksam att jag alltid kommer att ha det!

Nu säger jag GodNatt till er mina vänner! Gud älskar oss precis som vi är! Hos honom är vi alltid trygga, hur det än ser ut runt omkring. Min GUD kan göra ALLT! Att fienden härjar kommer vi inte ifrån, men som jag lärde av en pastor en gång för länge sedan. " Du måste veta vem du själv är, vem 
Djävulen är och vem GUD är.  Jag vet att Gud är med mig alla dagar intill livets slut, som han lovat och jag VET att Han har sista ordet. Så klart  jag fortsätter att tro på Gud och Jesus! Amen! Sov Gott!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar