fredag 6 april 2018

Fredag 6 april 2018. Lite Forntid och lite om dag som svunnit.

Bäst att traska på om Forntiden.

Året var 1997. April 1, Majken behöver mig och jag åker till Lundsbrunn med bussen.

April 6, söndag. Majken och jag till Betania där det var Sångkväll.
Efteråt bjöd Majken på the och smörgås. Bröderna Anders och Göran med sina fruar Lillan och Ellen,  Madeleine också. Som alltid hade Majken planerat allt till det bästa för gästerna.

April 9, Jag tar bussen till Örebro och hämtas av Elsemarie.
April 11. Linn och jag på teater i Filadelfia. Anna och jag till Citykyrkan på  kvällen där Linda Graaf
 talar.
April 13, söndag. Buss till Götene där Majken och Lilly hämtar och bjuder på god mat.
April 14. Majken och jag åker till Göteborg där vi grattar Gabriella på 10-årsdagen.
Fick god Pizza och en underbar blåbärspaj.

Så går dagarna i Göteborg åt till att packa.
April 18. Göran hämtar med lastbil flyttlasset till Lundsbrunn. Majken säger farväl till Göteborg.
April 19. Lennart kommer från Örebro till Lundsbrunn. Han putsar alla fönster i huset och i nya lägenheten. Jag följer med i Toyotabussen till Örebro.
April 20.Söndag. Till Mikael och Anna-Lena och grattar Mikael, som i veckan fyllt 25 år. Blev bjudna på stor härlig smörgåstårta , egenhändigt tillverkad!

April 21. Så är jag åter på Mikaelsskolan som klassmormor. Roligt att träffa alla barnen igen.
Lasse, Petter och Lennart fick  Kyckling till lunch.
April 22. Filip sjuk. Elsemarie hemma.
April 25. Åker till Lundsbrunn igen, Packar upp allt som kommit från Göteborg.
April 28. Vi åker återigen till Göteborg. Jag hos Majken Enoksson, min barndoms kompis. På Lyckogatan pågår Bouppteckning. Vi åker sent hem till Lundsbrunn. April 29 åker jag tåg till Örebro.

Valborgsmässoafton i KarlJohansparken med familjen Hallqvist. Så roligt med barnen och brasan.
Så tog April månad år 1997 slut.

I dag hämtades jag av Färdtjänst till min duktiga Hårfrisörska och innan dess hann jag med att fika hos Annelie. Promenerade hem i blåsten.
Hämtades av Sven. Maria och Kristin. Vi åt god lunch på Restaurang Kolgrillen tillsammans.
Filip hade tagit sin packning och flyttat hem till Tobias . Roligt för bröderna med syskongemenskap.
Lisa och Liam kom till mej och vi hade så mysigt.

Nu har dagen tagit slut och jag ska sova gott. Hoppas jag! Gör det ni också kära vänner!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar