torsdag 16 november 2017

Torsdag 16 november 2017.. I går till Audiologen. I dag till Affären. Vad det kör ihop sig för en gammal pensionär!

Jamen så är det dags för en liten blogg innan sängen. Det har visst varit lite strul ett par dagar för en del att läsa den. Just nu skickade jag gårdagens igen, på samma sätt som jag brukar.
Ser ut som att det lyckades få iväg den.

Arbetslust i dag? Nej!. Ätit lunch?  Nej! Druckit kaffe?  JA! Flera gånger.
Fick besök av Lisa,  en av mina vänner som ger en hjälpande hand emellanåt! Vi fikade med Ullas goda bullar i vardagsrummet.

En liten runda till Lucullus för mjölkinköp gjorde gott. Jag märker att jag mår bättre när jag tar mig utanför dörren, även en kort stund.

I går lovade jag att berätta om hemfärden från Audiologen på USÖ.
Jag tänkte ta bussen hem. Vid busshållplatsen stod skyltar:"Tillfälligt avstängd!" Jag fattade ett raskt beslut att ta en promenad till bostaden. Det rörde sig inte om någon längre sträcka att gå med min vän rullatorn som stöd.

Som ni vet så flyttade jag i somras från min lilla villa till en Bostadsrätt, nära Järntorget. Centralt och bra. Här finns lokaler där man kan träffas. Jag hade kommit innanför grindarna och passerade lokalen då jag blev invinkad av Helena, som mestadels finns där för att se till så trivseln är på topp.
Jag var trött av promenaden. Hörsammade inbjudan. Serverades kaffe och fick en liten pratstund med besökare innan jag gick hem till mig.

Bloggade men något hakade upp sig så den ej kunde hämtas via FB. För en stund sedan skickade jag den igen och nu verka det som om det fungerar.

Bland det roligaste jag vet är när någon av barnen eller barnbarn ringer och säger att Gud är god och berättar någon händelse som de varit med om och där Gud visat sin närvaro.
I dag fick jag vara med om bådadera. "Mamma nu ska du få höra vad Gud är god." Så fick jag ta del av en solskenshistoria, som gjorde mig så glad. ett starkt bevis på Guds ledning när vi står till hans förfogande.

En stund därefter får jag höra en liknande händelse om Guds ledning gällande en  liten människa som fick del av Guds fantastiska omsorg och som vi ska be för i fortsättningen att allt ska  ändras till det bästa och att Gud ger  tålamod, vishet och förstånd till den som Gud sänt att ta hand om en av "dessa små", som Jesus talade om.

 "Allt vad ni har gjort mot EN av dessa mina minsta, det har ni gjort mot mig" sa han. Vi samtalade om detta och att vi, även om vi ej får erkännande av den hjälpta lilla människan ändå fått vara använda av GUD och veta att han har huvudansvaret.

Gud utför sitt verk  på  många plan och det är så intressant att få vara med  och se "Herrens dråpliga gärningar" när han  förändrar människors liv och för dem från mörker till ljus.

Nu, mina vänner är det dags också för en Nattuggla som jag, att sova. Så tacksam för en bra dag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar