fredag 3 november 2017

Fredag 3 november 2017. En dag som tog slut för tidigt.

Ja så tycker jag att det är när jag som i kväll står med sorterade pappersbuntar som ska sättas in i pärmar. Undrar varför jag har så stor tilltro till pärmar!!! Det tar tid men inom mig finns alltid hoppet att en dag ska det inte finnas några papper att sätta in. Ja jag säger som Ulla sa om att sitta stilla i kyrkan nästa gång. "Ja löver int!"

Känns bäst med den lilla "Brasklappen" också för mig.

Bloggen i går kväll blev väldigt kortfattad vill jag minnas. Nu återstår att se om jag kan hålla mitt löfte om foton men jag har bestämt mig för att "jag SKA klara av et" även om det vill till en del träning. Det kommer en dag då jag lyckas ska ni få se!

I går hände sig att jag tillsammans med familjen Hallqvist blev inbjuden till en invandrarfamilj, hos vilka vi varit tidigare. De bodde då med andrahandskontrakt i Vivalla. Nu har de förstahandskontrakt i innerstaden, båda har jobb och deras son talar perfekt svenska och trivs i sin nya skola.

Man blir glad av att höra om sådant som till slut funkar. Mannen fick vänta ensam här i två år innan hans fru och son kunde komma hit. Nu är de en liten fin familj och är klara med KomVux.
Sedan mina besök hos vänner i Mellanöstern är jag högst förtjust i den mat som där bjudes  och nu när jag inte själv ger mig ut på resor dit så är jag så glad att få sådan mat hos mina vänner här i Örebro.
Lasse, som är en duktig kock förhörde sig lite om maten och jag ser nu framåt med förväntan.
Funderar på vad jag ska kunna bjuda på. Något typiskt svenskt. Hahaha! Falukorv, Isterband, kokt torsk. Eller stekt strömming, kroppkakor, rotmos, potatismos med värmlandskorv???
Nej, nu får jag ge mig!!

 Det händer att jag, tillsammans med vänner besöker en utländsk restaurang men det kan ej förnekas att den "arabmat" som smakar bäst är den hemlagade där kocken  och maten,  har samma ursprung, så att säga!  Husmor i går kväll visste om en speciell maträtt, som jag gillar särskilt mycket och vi började med den.

I dag har jag haft besök av Lisa, som plockade fram dammsugaren sedan vi fikat och pratat. De är så snälla mina vänner. Att ha en villa eller två rum och kök i en lägenhet är trots allt en ganska stor skillnad.

I morgon är det Allhelgonadagen och Kristin spelar i Betelkyrkan med sin pappa vid pianot. Vill gärna dit men numera händer det ofta att jag väljer TVgudstjänsten i stället för att ge mig ut, frusen som jag är! Orken är ej heller som den har varit. Jag är dock så tacksam för den  hälsa jag har. Lite skavanker i syn och hörsel och lite annat får man räkna med när man är på väg mot 100!

Nu har sanningens minut återigen kommit och jag gör ett försök att visa foto från gårdagens fest hos våra vänner från Syrien! GodNatt mina vänner! Sov Gott! Gud är god och hjälper oss när vi ber!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar