lördag 4 november 2017

Allhelgonadagen lördag 4 november 2017. Lite si och lite så!

Tiden går! I år hade jag tänkt att inte gå till Georgs grav. Kerstin och Sven ringde. Jag sa att jag inte tänkte mig till kyrkogården. Ett meddelande upptäcktes efter Svens samtal. "Jag kommer och hämtar dej om en halv timme så åker vi till graven." Här går det undan! Jag försökte ringa. Nix! Gick inte att komma ut på linjen. Tryckte på "klar!, "avbryt" och "ändra". Inget hjälpte. Kunde dock skicka svar på Elsemaries meddelande. "Ring mej"! Det gjorde hon och strax därpå var hon på gatan.

Ingen kyla. Massor av ljus och människor på kyrkogården. Vi påminde oss ett tidigare år då en liten overallklädd flicka satte sig framför en grav sägande "NU SKA VI MINNAS!" Föräldrarna stod där också och vi log alla.
Jag ser inte så bra men Elsemarie hittade. Någon hade varit där med en fin granrisprydnad. På grund av att telefonen låst sig så kan jag ej ringa. Får väl be om hjälp i morgon.
Tidigare i dag var familjen Hallqvist här och vi åt smörgåstårta från Lucullus . God var den.
Efter det tillbringade jag en god stund i den sköna gröna skinnfåtöljen, som inte exmeras(visst heter det så på lesjöförska?) av mina barn för att soffan är rosa. Än sen då? Säger jag.  Ingenstans sover jag bättre än i denna fåtölj och dessutom kryllar det av nostalgi i och runt omkring den.

Tobias har fått en egen lägenhet och flyttar snart in där. Livet rullar på. Hans föräldrar ska flytta till annan ort och själv har han också planer på att lämna staden, som syskonen gjort, men har jobb och stannar kvar här ett tag till.

Jag kanske ska skriva lite "Forntid" men jag gör det separat. Om det nu blir av!
 Jag är så tacksam till Gud för hans trofasthet och omsorg och det vet han för jag säger det till honom gång på gång. Hur skulle jag kunna låta bli när jag ser ständiga bevis.
Nu säger jag GodNatt till er alla mina vänner. Jag är så glad för att jag om några dagar får besök av ett par invandrarvänner som ej varit hos mig tidigare. Nu ska jag ta fram alla punkter jag fått av Tobias hur jag ska få med foto på bloggen utan att skanna. Ser ni ett foto från kyrkogården så lyckades jag. Annars inte!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar